Dupon horeca apparatuur

Dupon horeca apparatuur

Dupon horeca apparatuur is gespecialiseerd in de verkoop en verhuur van Luna softijs- en milkshake-apparatuur. Daarbij heeft Dupon ook Tropical Ice Slush-apparatuur in haar assortiment en een uitgebreid Lunamil grondstoffenpakket.

Wie kent het niet van vroeger: de softijsjes met een dipping van nootjes of spikkeltjes.
Zo’n 30 jaar geleden was het Dupon die deze dippings voor softijs introduceerde op de markt. Het sloeg aan. En nog steeds. Maar waar het vroeger op hield met de keus uit nootjes, spikkeltjes (disco) of de bruine chocolade topping, is er tegenwoordig een veel uitgebreidere keus. Trendsetter Dupon introduceerde inmiddels diverse soorten en smaken dippings en toppings op de markt: witte chocolade, cappuccino, aardbeien en cocos, bijvoorbeeld. “De consument wordt steeds kritischer en dus wordt het steeds belangrijker om elke keer wat nieuws te verzinnen”, vertelt Peter Loots van Dupon. Dus bedacht Dupon ook softijs met diverse smaken crunches: chocolade stukjes, schuimstaafjes en diverse smaken aan vruchten. Met deze producten en met een breed assortiment aan softijssmaken en softijsbiscuits biedt Dupon haar klanten een ruime keuze aan softijs- en milkshake grondstoffen.

Nieuwe markten

En dan hebben we het nog niet eens gehad over het verfrissende en kleurrijke Tropical Ice concept van Dupon, in de volksmond ook wel bekend als de ijsdrank Slush. “Het serveren van zo’n ijskoude tropische traktatie gaat met de Tropical Ice slushmachine, een apparaat dat nauwelijks ruimte in beslag neemt. Deze machines zijn leverbaar in één-, twee- of drietaps uitvoeringen, voorzien van een hoogwaardig roerwerk en een betrouwbaar koelsysteem. Bovendien zijn de apparaten in diverse uitstralingen verkrijgbaar en daarmee geschikt voor elke soort horeca. Bijvoorbeeld felgekleurde voor op de kermis, maar ook zwart voor in een café.” Peter geeft aan dat het Tropical Ice concept steeds meer attentiewaarde krijgt in diverse branches. Zoals bowlingcentra, bioscopen, ziekenhuizen, pretparken en zwembaden. Een ander uniek product van Dupon is de zelfbedieningssoftijsmachine, zoals we die onder andere kennen van de Ikea. Ook dit product wint steeds meer terrein in Nederland en is geschikt voor supermarkten, tankstations en tuincentra, schetst Peter. Met de zelfbedieningsmachine kan de klant zijn eigen softijsje tappen nadat hij een hoorntje bij de kassa heeft gekocht. “Op die manier proberen we de markt te verbreden. Bovendien vinden consumenten het erg leuk om hun eigen ijsje te tappen.”

Totaalconcept

Dupon onderscheidt zich door het aanbieden van een totaalconcept voor de horecaondernemer. Ze biedt niet alleen machines en producten (grondstoffen) aan haar klanten aan, maar ook een optimale service waarbij kwaliteit en klantgerichtheid hoog in het vaandel staan. Klanten worden bezocht door drie types medewerkers van Dupon. De vertegenwoordiger die over het assortiment en de promotieartikelen gaat; de chauffeur die de bestelling komt brengen; en de servicemonteur die de softijs- en milkshakeapparatuur schoonhoudt en onderhoudt. Daardoor is het contact met de klant hoog. Dupon heeft een bestelprogramma wat inhoudt dat de klanten gebeld worden voor het doen van hun nieuwe bestelling. Ook worden de klanten één keer in de zes weken gebeld voor het maken van een afspraak voor de onderhoudsbeurt van de apparatuur. “Zodoende ontlasten wij onze klanten. Zij kunnen zich met hun business bezighouden en wij houden in de gaten wanneer er weer besteld moet worden en wanneer de apparatuur weer toe is aan een onderhouds- en desinfektiebeurt. Verder heeft Dupon een eigen technische afdeling én een eigen logistieke afdeling in Heeze. Vanuit de logistieke afdeling worden de producten en apparatuur door eigen transport bezorgd door de Benelux. De technische afdeling met een landelijke bezetting aan monteurs is 7 dagen in de week bereikbaar. Tot slot zit in het totaalconcept van Dupon ook nog advies en begeleiding door ervaren adviseurs. “Dat laatste betreft vooral advies en begeleiding aan ondernemers die beginnen met ijsverkoop. Hoeveel softijs gaat er eigenlijk in een softijsje, hoe werkt de machine en hoe gebruik ik de machine het meest optimaal?

Hygiëne

“Machines verkopen kan iedereen. Wij onderscheiden ons door het aanbieden van een totaalconcept. Daarbij zijn we gespecialiseerd in de apparatuur van Luna en de grondstoffen van Lunamil. Onze kennis van die producten is hoog, waardoor wij ook gedegen advies en begeleiding kunnen waarborgen.” Twee keer per jaar organiseert Dupon een HACCP hygiëneworkshop bij haar op kantoor voor alle belangstellende relaties. Deze workshop wordt gegeven door een extern bureau, is gratis, duurt één dagdeel en leert de gebruiker van de Luna apparatuur hoe om te gaan met de bedrijfshygiëne, het opstellen van reinigingsschema’s, het herkennen van risico’s, zelfs het ontwerpen van een ideale werkruimte komt aan bod. Het is een stukje bewustwording voor de klant. Na afloop krijgt de klant een hygiënecertificaat mee.”

Financiering

Aangezien de aanschaf van een softijs- of milkshakemachine flink in de papieren kan lopen en horecaondernemers steeds moeilijker een financiering rond krijgen bij de bank, biedt Dupon haar klanten een betalingsregeling aan met een maandelijkse afbetaling. “Het voordeel daarbij is dat de klant gedurende de looptijd van de afbetaling ook nog eens geniet van garantie én van gratis onderhoud- en reinigingsservice. Iets wat de klant bij een afbetaling in één keer voor een jaar krijgt. Een keer in de zes weken komt een monteur langs om de machine te reinigen en onderhoud te plegen. Dat zorgt ervoor dat de klant hier totaal geen omkijken naar heeft.” Daarnaast biedt Dupon klanten die voorheen nog geen softijs en/of milkshake verkochten, de mogelijkheid om een machine voor een bepaalde periode te huren, in plaats van direct over te gaan tot een aanschaf. “Veel recreatie heeft alleen verpakt ijs in het assortiment en wil het assortiment verbreden, maar weet niet of het softijs wel aanslaat. Dan is een try-out periode ontzettend handig.”