Horeca Service Drost: service en onderhoud
Horeca Service Drost is gespecialiseerd in het reinigen en onderhouden van ieder merk softijs-, milkshake- en koffiemachine. Jarenlange ervaring in de horeca garanderen een optimale service en een onafhankelijk en eerlijk advies. Onlangs betrok Horeca Service Drost een nieuw pand in Drachten.
Horeca Service Drost zorgt dat de machine aan alle HACCP-eisen voldoet
Gerard Drost is de man achter Horeca Service Drost. Hij is jong, gemotiveerd en mag graag werken. Hij groeide op in de horeca: zijn ouders hadden een snackbar en een café en zelf had hij ook een snackbar in Drachten. Later ging hij aan de slag bij een leverancier van softijs machines en koffieautomaten en drie jaar geleden besloot hij dat werk zelf te gaan doen. Hij startte het bedrijf Horeca Service Drost in Drachten en richtte zich op de service en onderhoud van ijs- en koffiemachines. Een half jaar geleden betrok hij een ander pand in Drachten, inclusief een showroom van 100 vierkante meter (waar verscheidene koffieautomaten, softijs- en milkshake machines staan opgesteld) en een werkplaats van 50 vierkante meter (waar reparaties worden uitgevoerd). Ook breide hij zijn werkzaamheden uit. Enerzijds reinigt, onderhoudt en verkoopt hij softijs en milkshake machines aan diverse horecagelegenheden in het noorden van het land. Anderzijds onderhoudt en verkoopt hij koffiemachines en –supply’s vanuit het bedrijf The Coffee Factory, dat zijn oorsprong in Vlaardingen heeft. De zaken gaan zo goed dat Drost een tweede kracht heeft aangenomen. Deze persoon gaat zich meer bezig houden met het reinigen van softijs/shakemachines, zodat Drost zelf meer tijd voor de klant en voor storingen heeft.
IJs
Er zijn ijsmachines te kust en te keur. Wanneer een horecagelegenheid of een ijssalon een ijsmachine wil aanschaffen is het lastig een keus te maken. Welk merk? Welke capaciteit? “Daarom richt ik mij op onafhankelijk advies. Ik bekijk om wat voor horecagelegenheid het gaat, hoe vaak de machine gebruikt zal gaan worden, wat de capaciteit van de machine moet zijn en wie met de machine moet gaan werken. Op basis van al die informatie kan ik de meest geschikte machine voor een specifieke horecazaak selecteren en zet alle voordelen en nadelen van de verschillende machines overzichtelijk op een rij. Dat vergemakkelijkt de keus voor potentiële verkopers.” Voordeel daarvan is dat Horeca Service Drost de machines direct bij de leverancier koopt. Potentiële kopers kunnen de machine bekijken en testen in zijn nieuwe showroom. Verder sluit Drost schoonmaakcontracten af met bedrijven. Om de zes weken komt hij de ijsmachine(s) reinigen en kleine storingen en dergelijke verhelpen. Horeca Service Drost zorgt dat de machine aan alle HACCP-eisen voldoet.
Koffie
Voor de koffiemachines en –supply’s richt Horeca Service Drost zich naast horecagelegenheden ook op bedrijven en particulieren. Horeca Service Drost heeft diverse machines van vriesdroog tot bonenmachines en is dealer van merken als Bravilor, Scanomat, Schaerer en Jura. Daarbij verkoopt hij dan ook nog de bonen van The Coffee Factory en vriesdroog koffie van Nèscafe. Ook voor deze machines geldt dat de potentiële koper de machines kan komen bekijken en testen in de showroom van Horeca Service Drost aan de Moleneind NZ 124 in Drachten. “Niet langer is het alleen een technisch verhaal wat je vertelt. Mensen kunnen komen kijken, voelen en proeven en kunnen zo beter besluiten wat ze kopen.”
Filosofie
Onze service is uw gemak. Dat is de slogan van Horeca Service Drost. De mobiele telefoon staat altijd aan en het doel is om binnengekomen storingen nog dezelfde dag op te lossen. Juist om de klant nog beter van dienst te zijn nam Drost een tweede medewerker aan. Op die manier is er nog meer tijd om in te springen op storingen en voor Drost nog meer tijd om zich te richten op de verkoop. Doe maar gewoon, dan schop je het het verst. Dat is de filosofie die Drost aanhangt. Geen poespas en geen gekke dingen. Gewoon je werk doen op een serieuze en nette manier. “Ik had alleen een auto en werkte uit huis. Momenteel heb ik een bedrijfspand, een showroom inclusief machines om te showen, een werkplaats, een bus, een tweede werknemer, veel klanten en ook nog eens de koffiehandel. Er zijn ontzettend veel koffieleveranciers. Dus moet je het onderscheid maken op basis van je aanpak. Bij mij is die nuchter en vertrouwd. Bovendien heb ik jarenlang zelf in de horeca gewerkt. Ik weet hoe het is om aan de kant van de ondernemer en aan de kant van de klant te staan. Dat heeft een voordeel. Bij het geven van advies”